نشست کمیته های تخصصی امور رفاهی،حقوقی،فرهنگی و آموزش و پژوهش شورای سالمندان استان  

نخستین نشست کمیته های تخصصی رفاهی حقوقی و فرهنگی،  آموزش و پژوهش ذیل شورای سالمندان استان به ریاست حجت پهلوان یلی معاون اجتماعی  تعاون، کار و رفاه اجتماعی گیلان در اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان برگزار گردید.

در ابتدای این نشست حجت پهلوان یلی، مواردی از چالش ها و فرصت های مترتب بر سالمندی جمعیت در استان گیلان از جمله فشار تحمیل شده روی صندوق های بازنشستگی به عنوان سالمندترین خطه کشور را بیان کرد.

 همچنین دکتر بهار پوررضا مسئول دبیرخانه شورای سالمندان استان نیز ضمن مروری بر مبحث دانشگاه نسل سوم U3A ، گزارشی از مکاتبات واصل شده در این خصوص و اتاق فکر حوزه سالمندی ارائه نمود.

در ادامه نیز نمایندگان دانشگاه علوم پزشکی و دانشگاه گیلان و سایر دستگاه های ذیربط به بیان نظرات و پیشنهادات خود در مورد دانشگاه نسل سوم پرداختند.

همچنین در این نشست، تفاهم نامه فی ما بین اداره کل فنی و حرفه ای و صندوق بازنشستگی کشوری در ارتباط با آموزش  رایگان در مراکز دولتی و نیمه رایگان در مراکز خصوصی تابعه فنی و حرفه ای به عنوان مدل کوچکی از دانشگاههای نسل سوم اشاره شد و احصای نتیجه در کنار پیگیری امکان تخصیص اعتبار به پروژه از وزارت بهداشت مطرح گردید.

گزیده ای از پیشرفت کار در حوزه محیط دوستدار سالمند رشت و گزارش مدعوین جدید - نمایندگانی از ادارات کل تبلیغات اسلامی، کانون پرورشی فکری کودکان و نوجوانان و اداره کل کتابخانه ها در خصوص فعالیت‌های جاری و قابلیت های بالقوه این دستگاه ها در حوزه سالمندی از سایر مباحث مطرح شده در این نشست بود.

کد خبر 116620

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 1 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد